Selasa, 13 April 2010

chu chu blue chu chu PART 1

assalamualaikum..
mari2 kita imbau semula kenangan dulu2 yg pasti akan wat aku tergelak + menangis..biar ia tercatat disini n akan menjadikan ia sebuah kenangan n aku ta akan lupakan rahmat tuhan buat diri aku..biar ia menjadi kenangan terindah dalam hidup ini walau yang patah telah berganti..i like!!!


19 jun 2009 - 9am..
aku naik train dari ipoh g kl wif lia sbb aku terpaksa ta ada org yg ta busy utk hantar kami..flight already booked so nak ta nak redah jew lew janji seme setle n bley sampai umah aunt aku kat KL..mula laa sesi salam2 ciom menciom antara lia n family sbb nak g jauh keje kat australia wif aunt n uncle aku..so train mula bergerak sampailah kat batu gajah train 2 berenti amek penumpang lagi..so makanya ramailah pulak budak2 lelaki naik dgn kepala botak,tie,berkemeja bagai..nak jadi cerita aku pny seat betol2 kat barisan depan n menghadap pintu..budak2 yg ramai nie pun berdiri kat pintu 2..walhal sikit pny byk lagi seat kosong..2 ta apa gak..yg jadi masalah dok tgk2 kami..aku mmg ta taw nak pandang mana dah..kang senyum kata gewdik..kang dijeling n pandang tmpt lain kata perasan plak..mmg gila tensi aku saat 2..aku lagi2 menjadi heran pelik lagi ajaib..mana nak peginya budak2 nie..ta akn PLKN plax kot..ahh aku abaikan jew..bertambah2 lagi aku pelik pekerja train 2 check ticket dorg pn ikot..aisshhh..aku pn ckp kat lia saja gewdik kot 2..

so ta abes takat 2,dah lama dlm train aku n lia pun kuarkan gambar wedding's cuzin aku..aku bley ta perasan ada org blakang aku..budak2 2 gak..dah 2 aku marah laa tapi trough mata laa molut ta berani..hahaha..dah aku jeling2 budak2 nie pun dok kat pintu 2 semula..as usual ttp berdiri smbl sembang2 bagai..hanya dorg jew taw tujuan dorg 2..yg aku geram ta abis2 lagi nak nyakat aku..minta phone number aku..aku???kompom2 aku ta bagi..nth sapa2 wat apa aku nak bagi..siap nak bagi aku enset n suruh type number aku..aku wat bodo jew..so usaha dorg ta abis takat 2..still berjuang..aku mmg taw dorg nak kenakan aku..aku pun ta taw sapa makhluk yg nak number aku 2..ramai sgt..sumpah muka seme ta mcm org..hahaha jahat..train pn dah nak sampai KL sentral ada laa sorang nie agaknya dia yg nak number 2 wat muka kesian kat aku..cute gak..hahaha iklan..sbbkan cute 2 laa aku cakap tulis kat kertas..dgn semangatnya dia tulis..before train 2 benti aku pun amek kertas 2..

01792*****

im****

i wait ur kol or msg 10q :)

so makanya aku dah nak tergelak tapi aku tahan..so train pun stop n aku keluar dgn beg besar aku..almakluman nk g aussie 10days..pastu dgr budak2 lain sebut nama im**** soh tolong aku angkat beg n mcm2 pujian die dpt dr kengkawan die sbb tlg aku..dalam hati owh betol laa nie orgnya..sangkaan aku die nak memainkan aku meleset sbb name yg org panggil die n apa yg ada kat kertas 2 sama..hehehe..makanya berpisah laa kami takat 2..

pendekkan cerita aku dah sampai umah aunt,aku dah lupa hal nie sampai terbukak wallet nampak kertas 2..atas nasihat lia,ceh nasihat konon,aku pun contact number 2 mlm 2 gak..at first mmg aku ta nak aku ignored jew tapi fikir keikhlasan die aku pun miskol die..laju jew dia text aku.."nie budak dlm tren tadi??"

so makanya mulalah bait2 bibit2 kisah kami..rupanya dorg 2 seme pekerja ktm dlm kursus..wakakaka!!!thats why aku n train waima ktm ta dpt dipisahkan..hikhikhik :)

hari2 kami penuh dgn hello3 n texting msg..even kat aussie aku sanggup msg tp ta byk laa..padahal baru kenal 2..tapi dah orgnya klako,aku layankan jew..sampai sanggup aku singkirkan cinta aku tyme 2..kejam aku kan???nie kot balasannya..sowi encik a*********..tyme 2 aku laa org plg happy..thanx god 4 dis great moment u give it n borrowed him to me..

apa yang wat aku sgt happy???nak jadi citer aku balik dr aussie betol2 nak dekat bestday aku..so on my bestday,dgn tepat masanya mr thomas hello3 aku n nyanyikan lagu bestday..so suwiitttt laling..hehehe..umm we all share bestday on same month..her 4th july,him 19th july..hehehe..

tapi..akan tetapinya..seharus ada tetapi yea uols..langit itu ta slaloo cerah okey..now mr thomas dah pergi..maybe utk sekejap or maybe forever!!aku ta taw apa salah aku..oohhhmy rindu all the moments between u n me..i miss u damn much mr thomas..

"if u love sumone,let him go..once he comeback again,he is oficially urs"
(benarkah pepatah korea ini??umm hope so..)





MINHOMAYA

2 ulasan:

Unknown berkata...

sngguh lucu..tp bila d kenang blik ia adlh kenangan untuk kita ingt pd ssuatu kjdian yng b'laku dlm hdup kita kn..adakala yng lucu itu juga blh mmbuat kita m'galir airmata krna nya..kita fham min...

Puan Minmaya berkata...

mimie...huhuhuhuhuhuhuhuhu..nie kenangan bodoh2 jew..sja memenuhi space yg tersedia ada..terkenang lagi mengenangkan..