Isnin, 12 Julai 2010

rm5 menjadi rm5x20

assalamualaikum...


berdasarkan tajuk,
untuk memendekkan cerita,
jumaat hari 2 putra buat hal yang tersangat sengal delay ntah beberapa jam tapi aku tunggu sekejap jew dalam sejam macam 2..hahaha
pastu pantang aku nie pantang nampak kedai phone pasti nak singgah..
so bila dah singgah semesti kene buat sesuatu nanti terpinga2 pulak tuan kedai kalau aku saja-saja nak melawat diekan..
so aku pun nak reload celcom yang dah lama ta recharge almakluman kredit free seminggu lalala~
now dah habis..so ta ada aku nak ganggu siapa2 lagi setiap saat waktu dan ketika..
okey sambung,
dah 2 minta rm5 jew tapi aku bayar rm10..
then aku terus bla macam 2 jew sebab nak kejar train dah mula operasi semula..
dalam train baru teringat balance then check kat wallet and handbeg sah memang terlupa nak ambil tadi..
tapi dah masuk pun dalam train nak wat apa lagikan..
memang aku cuai kat situ tapi ta ada perasaan kew makcik tua 2 utk panggil aku cakap baki duit nie..sebab lepas beli aku lama lagi berdiri dekat situ sebab nak beli tiket..ada dalam 20minit tapi dia wat muka bodoh..
padahal ticleting counter dengan booth die bersebelahan jew kot..
tapi aku tengok die,die tengok aku..
aku memang ta ingat apa dalam kepala aku..just fikir bila delay bila nak sampai bangi..
waktu 2 dah dekat pukul 9 nanti nak kene amek komuter lagi..
so makanya aku terpaksa pasrah even masih terkenang2..dalam kekurangan duit nie,5hengget dah macam hilang 50hengget..
dari gombak sampai ke bangi hati aku ta habis2 terkenang pasal rm5 2..
memang amount ta banyak tapi buat apa nak mengayakan orang yang dah tersedia kaya 2..kaya kew??
sampai rumah bangi mulut aku ta henti2 cakap pasal rm5 2..jenuh juga bibik 2 nak tadah telinga dengar aku bercakap tanpa henti rm5 2..
okey tamat kisah 2 malam 2 sebab aku tidur..
esok sabtu bersambung lagi bebelan,penyesalan aku sampai aku tidur baru aku berhenti..
ta berani cerita kat mummy,makcik,kakak kang parah lagi aku kene leteran bertubi2..
ahad menjelma then aku dah pasrah ta cakap apa2 dah..
pastu datang pakcik aku kat rumah makcik aku nie..
then tyme die nak balik and tyme 2 aku tgh busy dok layan fb tiba tangan die ada kat sebelah muka aku sambil menghulurkan kertas..
dalam malu2 kucing aku pun tanya apa nie die pun cakap ambil jew..
huh so penyesalan aku beberapa hari 2 terubat dengan yang ini..
hehehe..
di mana ada kesulitan di situ ada penyelesaian..
yang pergi 1 tapi yang datang berganda2..
alhamdulillah
.


tapi cerita 2 ta abis di situ yea..
so semalam aku balik ingat nak pergi semula kat booth makcik tua 2..
nak minta semula rm5 2..
alang2 dah naik train juga ke tempat yang sama..
tapi malangnya booth 2 dah tamat waktu perniagaannya..
agaknya dah rezeki makcik tua 2 kat situ..
tapi ta apa rezeki aku lagi banyak dari yang die terima..
so moral of the story,
if nak beli apa2 be alert dengan bape banyak duit yang kita bagi and make sure the balance is right..
so pada yang menjual,sila bersikap jujur..mana tahu kamoo ambil duit 2 ntah2 yang empunya duit hanya ada duit itu semata2 macam aku kira bernasib baik masih ada banyak lagi duit ketika kejadian kira cukup laa nak meneruskan perjalanan..
apa-apa pun sikap jujur harus ada dalam apa jua yang kita buat..
.


sampai rumah gombak lagi2 buat aku tersenyum kambing bila dalam peti ais ada sebekas strawberry..thanx sis..
makan sorang-sorang yang lain ta minat..lagi-lagi syorga..
.


bergosip ta hengat lagi dengan orang 2..
macam2 keluar..
bila nak berubah yang seorang nie..
dunia nie sekejap jew..
apa-apa pun jaga diri hiasi peribadi..
.




 p/s : terlalu banyak so di situ

p/s : macam kamoo..tapi kamoo kew??




Tiada ulasan: