Selasa, 1 Jun 2010

lagi cerita kawan

assalamualaikum...

pagi yang gelap kini sudah terang..lalala~
happy aku bila ada di rumah sendiri..
bangun pagi penuh dengan senyuman biar dugaan datang melanda dengan hebat sekalipun..
semua ujian ALLAH swt semuanya indah2 belaka..satu kenikmatan..pasti terbalas dengan kebahagiaan dan keseronokan..berbaloi dengan setiap kesabaran..berdolah selalu dan sentiasa meminta dari-NYA..itulah janji-NYA..
memang ta dinafikan memang sakit untuk menerima apa yang dah jadi..
tipulah kalau aku kata aku ta terasa dengan apa yang dah jadi nak2 pulak lihat dengan mata sendiri,dengar dengan telinga sendiri dan rasa dengan hati sendiri..
masa 2 kalau hati 2 hitam,kawan pun dah dianggap musuh..
apa yea terapi untuk kita sedarkan mereka2 ini semua??
yang masih ta tahu nak menilai hak orang lain..
bila dah buat contoh depan dah rasa itu terkena untuk diri sendiri..
tapi masih ta sedar..masih nak bermain dengan teka-teki 2 semua..
ta ada apa yang aku nak suruh cuma duduk seminit dan fikirlah sebaik2nya mana yang buruk ditinggalkan dan yang baik diteruskan..
berdiri diatas kelemahan kawan sendiri ta kew kawan 2 akan rasa sakitnya nanti..
kata nak tolong kawan tapi kenapa nak bagi kawan 2 rasa sakit..
kenapa ta let go jew..biar kawan 2 akan rasa seronok setelah lama die rasa sakit..
mungkin dah sifat manusia ta pernah rasa puas selagi ta kena dekat batang hidung sendiri..
alhamdulillah aku dah rasa dulu ujian ini dan dekat sini macam2 dah aku belajar dan aku harap dapat bagi aku pengajaran hidup yang amat bermakna..
ta pew biar takdir dan masa yang menetukan segalanya..
~THE END~




p/s : aku sayang keluarga aku..keluarga aku syurga aku..

p/s : terapi minda bersama kawan2..



Tiada ulasan: