Ahad, 30 Januari 2011

setiap kedukaan pasti ada kegembiraan diakhirnya nanti

assalamualaikum...

 kelmarin aku menangis,semalam aku gembira,hari ini aku bertambah gembira.
.

tiap detik,saat dan waktu aku selalu harap yang kegembiraan sentiasa ada buat aku.supaya hari-hari aku akan tersenyum.sejak bermenjak aku mudah sangat jatuhkan air mata bila aku diberi dugaan walupun kadang-kadang aku rasa dugaan 2 sangat simple.aku cuba nak jadi kuat,tabah dan sabar.tapi aku tak mampu lagi berada pada tahap 2.yang aku tahu,bila diuji aku pun menangis.bila menangis,aku pun diuji.haha.serius.hati aku sekarang mudah sangat nak tersentuh.
.

tapi aku tahu siapalah kita nak menolak ujian dari-NYA.ujian nie jugak dapat mematangkan kita sebab bila kita sentiasa berada pada takuk yang selesa kita tak ada pengalaman bila tiba-tiba kita dalam kesusahan.2 jadinya jiwa kacau,otak celaru sebab tak biasa dengan ujian 2.itulah aku.bila diuji,aku jadi lemah sebab dah terbiasa dengan keadaan yang selesa.
"terima kasih tuhan atas ujian ini.alhamdulillah."
.

 setiap kedukaan pasti ada kegembiraan diakhirnya nanti. 


 

Tiada ulasan: