Isnin, 24 Januari 2011

"life is so complicated" bila

assalamualaikum...

malam-malam yang penuh dengan emosi.satu persatu bermain difikiran.aku jadi tak menentu.semakin hari semakin rasa dibebani dengan masalah yang tak pernah sudah.tapi aku percaya semua ini ketentuan-NYA.ALLAH takkan memberi dugaan yang boleh membebani hambanya sendiri.semoga aku akan terus tabah menjalani setiap rintangan dan ujian ini.
.


nak diluah tak ada kata-kata.nak ditelan terasa perit dan pahit.nak disimpan terasa membebankan.mungkin berdiam diri lebih baik dari berkata-kata.kadang-kadang aku tak mampu untuk menanggung semua nie seorang diri.memang aku tak mampu.cuma disini,dilaman ini semuanya diluahkan.
.


life is so,so,so,so complicated,
bila orang tak pernah puas dengan apa yang dia dah sedia ada tapi dengki dengan apa yang orang lain ada tapi dia tak ada.faham maksud aku?macam PHD la.bukan Permenant Head Damge tapi Perasaan Hasad Dengki.aku dah biasa dengan semua-semua nie.tapi tak tahu bila nak berakhir.dari dulu sampai sekarang dia masih ada perasaan dengki terhadap aku.kenapa?kawan,bukan ke kita semua nie sama.yang bezakan taraf hidup kita bila kau kurang bernasib baik dari segi apa yang aku ada sekarang nie.tapi kau pun sama jugak.aku pulak kurang dari segi yang kau ada.tak sama ke 2?bagi aku tak perlu kau nak rasa iri hati.mungkin hari ini hari aku.esok lusa hari kau siapa tahu.cuma dalam hidup kita perlu sabar untuk kita capai sesuatu.tak semua yang kita nak 2 akan datang bergolek-golek.apa-apa pun yang jadi,kita perlu jaga dan aware setiap kata-kata yang keluar daripada mulut kita.ya memang aku terasa dengan kata-kata kau.tapi sikit pun aku tak amek hati.tapi kau?pernah kau rasa apa yang aku rasa?berubalah wahai kawan.sampai bila nak duduk ditakuk lama.mari kita berubah ke arah yang lebih baik bersama-sama.
.


life is so,so,so,so complicated,
bila cinta didusta.kahkah.cintakah?dustakah?bukan cinta bukan didusta.tapi lebih tepat bila hati dan jiwa dan juga fikiran dipermainkan.rasa sangat lost bila diperbodohkan macamnie.diperbodohkan pulak dengan ayat-ayat yang tersangat manis bak gula-gula kapash.siapalah kita nak menolak cintakan.tapi bila tak menolak,harus terima padah dengan seadanya.so sekarang "wakenabeb".sod.ba.ro.kahkah
.

so tabahlah wahai hati.life cannot be complicated when i keep my smile up :)
senyum tak perlu kata apa-apa,senyum,senyum~




Tiada ulasan: