Sabtu, 4 Disember 2010

kisah hari ini dan kisah lalu

assalamualaikum...


now just stay at home.tak pergi mana-mana pun.tak ada rasa nak pergi mana-mana.lebih selesa duduk kat rumah.masak-masak,makan-makan.seronok bila semua orang makan apa yang dimasak.bertambah seronok bila berebut-rebut nak makan.bila dapat satu menu semangat nak masak membuak-buak.
.


nie adalah menu kelmarin.ikan siakap stim.menu menyihatkan badan.


habis disitu pasal masak-masak.harinie pergi orang khawin.sampai then parking semua (kereta bukan dipandu oleh aku) dalam hati dah mula cakap "eh simple noo kenduri khawinnya".salam-salam,sembang little-little then makan.makcik aku pulak tertanya-tanya anak laki ke perempuan yang khawin.tanya aku,lagi la aku tak tahu sebab aku pun tertanya-tanya.nak tanya tuan rumah malu sebab nie first time aku dan dua orang makcik aku pergi kenduri nie.at last one of my makcik pergi tanya tok pangkat untuk aku.rupa-rupanya kenduri sunat.ohh my.spechless.just imagine,makcik aku yang terima jemputan dari tok then dia boleh kata 2 kenduri kawin.ayaya.then dah settle jumpa nyang (moyang) terus balik.
.

so harinie masa hanya dihabiskan di rumah jew.heartred pada lagu flora cinta by min malik tapi versi min mahmud.hee perasan terlebih.sangat best lagu 2.
.


"setelah hujan pun berhenti
flora cintaku pun bersemi
menjadi pepohon tegak merimbun
bayang kasihmu
sempadan cinta pun terbuka
flora cintaku pun berbunga
menjadi haruman wangian cinta
selama-lama
andai ada jodoh kita
tak akan ke mana-mana
pastikan sempurna harapan bersama"


LAYAN....................





Tiada ulasan: