Isnin, 5 November 2012

hati berkecamuk lagi

assalamualaikum & hello...


datang kerja dengan perasaan sedikit hampa. entah kenapa dua tiga menjak nie perasaan nak transfer semula ke daerah asal semakin membuak-buak. sering perasaan ini mengganggu hidup aku.
.

mungkin tempat asal adalah yang terbaik buat aku. jiwa aku bukan di sini lagi. aku sendiri tak tahu pengakhiran aku dekat sini. berhenti kerja? oh a big NO NO NO. cari kerja dekat Ipoh saja? tidak mungkin tidak mungkin. masakan aku nak tolak kerja yang tersedia sesuai dengan jiwa aku. umm mungkin persekiran yang mengganggu aku. pilih kerja baru sama seperti aku menempah kesusahan untuk diri aku sendiri yang mana aku harus adapt semula dengan environment baru, orang sekeliling yang jugak baru yang kita sendiri tak kenal hati budinya. tapi kalau aku tak berhijrah macam mana aku nak dapat pengalaman baru? macam mana pulak aku dapat memuaskan jiwa aku yang berkecamuk? i'm so depressed. ingat pesan mak jangan terlalu fikir. rezeki dah Allah tetapkan dekat sini. hargainya. ya mak, saya akan cuba untuk jadi kuat. Ya Allah, hilangkanlan perasaan yang tidak enak ini.
.


love, PEREMPUAN CANTIK <3>

4 ulasan:

Unknown berkata...

try tempat baru yer... leh tbh kwn.. huhu wana pun berdebar2 jantung scared sgt2.. sb nak g stdy.. sure jumpa org mcm2 ragam plak.. huhuhu

Syamimi Saad berkata...

eh, nak tukar ipoh ke?
lagi la senang kita boleh prepare sama2..jumpa.. :)
insyaAllah, if ada rezki, akan ada jgk..keja memang kadang2 seteres..tp kena la hadapi nya juga.. :)

Puan Minmaya berkata...

sedey sgttttttttttttttttttt.. nak balik ipoh..

wana: tang mana kedai?? boley pegi nnt..

Puan Minmaya berkata...

wana: selamat sambung belajar yea.. hehehe.. congrats..