Isnin, 21 Februari 2011

tanya sama hati

assalamualaikum...


minggu terakhir untuk bulan februari.pantas masa berlalu dan aku seperti yang selalu masih berada di takuk yang sama.alahai!!
.




penat sudah melayan karenah orang keliling yang banyak ragamnya yang macam-macam perangainya.satu-satu menjengkelkan.haha.tanya sama hati.
.




lagi pening bila ada kawan yang boleh dikatakan dengki dengan tahap pencapaian kawannya.apa yang kawannya ada pasti dia nak ada.apa yang kawan nak buat pasti nak ikut buat jugak.sesekali jadilah diri sendiri.tak perlu nak hipokrit sangat.buat penat badan saja.asyik bercakap pasal orang.sibuk pasal orang.masih tak sedar-sedar lagi.desperate maybe.tak cukup dengan itu,nak makan kawannya sendiri.sedap ke daging kawan sendiri?hanya kamu yang tahu.tanya sama hati la.
.




bertambah-tambah pening lagi bila berdepan lain berbelakang lain.tak faham dan susah untuk nak memahamkan.bila berdepan gaya macam dah tak sabar sangat.bila berbelakang diam seribu bahasa.takkan hari-hari nak berdepan.jemu yea.tanya sama hati juga.
.




apa-apa pun,aku cuba menjalani hidup dengan tabah.serumit-rumit mana pun hidup nie akan aku tabah jalaninya kerana dugaan ini juga boleh mematangkan diri aku.syabas untuk diri sendiri.tanya sama hati lagi.
.




tiada siapa tahu derita hati seseorang kerana derita itu adalah dia.jangan sesekali membebankan dia dengan derita itu kerana dengan derita itu membuatkan dia bertambah terluka kerana juga dia tidak sekuat dan setabah untuk menerima semua.
.




with lots of luv,


TANYA SAMA HATI!!






Tiada ulasan: