Sabtu, 4 September 2010

haruskah takdir itu disalahkan

assalamualaikum...


26 ramadhan sudah..selamat berpuasa buat semua..terasa sedih sebab ramadhan untuk kali nie bakal melabuhkan tirainya terasa amalan masih tidak cukup lagi..sobsobsob..
.


tapi dalam kita mengejar amalan di bulan yang mulia nie masih ada lagi orang yang ta berhati perut..kenapa laa harus macam 2??setahu aku laa setahu-tahu aku kan,mereka-mereka yang buat hal so aku pun dah buat jugak keputusan yang terbaik bagi semua pihak boleh pulak aku yang dipersalahkan balik..lagi pulak hal dah lama kot why sekarang nak berbangkit why ta dari dulu??aku dengar pulak dari mulut orang-orang tapinya kalau berani or nak tahu sangat yang sebenar mari datang bersemuka dengan aku..aku cerita bagi habis punya ta payah susah-susah kononnya nak fikir dan buat kesimpulan sendiri..common laa..hal kecil ta perlu nak diperlebar-lebarkan..oh my oh my memang aku benci perasaan nie..tapi ta pew aku yang baik hati nie akan singkirkan semua perasaan-perasaan jahat 2..memaafkan adalah terapi terbaik buat saat nie..ALLAH swt 2 maha adil maha mengetahui segalanya..tapi 2 laa as human memang akan rasa ta puas selagi ta terbalas apa yang dah dia-dia buatkan tapi jugak serius aku jadi semakin meluat-luat..
.


suatu hari aku yakin dan pasti semuanya akan terjawab..biar masa menentukan segalanya..yang pasti aku berdoa pada-NYA agar ditunjukkan kebenaran di mata-mata mereka-mereka semua..AMIN...............
.



haruskah aku salahkan takdir??ewahhh ayat yang sangat ta boleh bla..kahkah
apa-apapun jangan disalahkan pada takdir hidup yang telah ditentukan..semuanya adalah yang terbaik buat kita dari-NYA..cuma kita harus belajar dan praktikkan dengan contoh-contoh yang ada depan mata kita..yang penting hidup mesti enjoy..tapi harus ingat batas-batas yea..yang baik kita jadikan contoh yang jahat jadikan sempadan jangan sekali-kali kita lakukan..yang penting hargai ketika masih ada..cuba jangan menyakiti hati orang lain once hati kita tersakiti,memaafkan adalah yang terbaik sekali..insyaallah lama-kelamaan perasaan sakit jiwa,geram,sedih 2 akan hilang sikit demi sedikit..be cool..
.


ssshhhhhh..RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL..



p/s : happy weekend guys..have a great weekend then..selamat me-nyoping-kan diri..


Tiada ulasan: